Succesvolle fysio therapeuten rebranden
Al tientallen jaren heeft Kirchhoff het fysiovak in de vingers en behandelen ze patiënten volgens de Kirchhoff-methode; een effectieve behandelmethode waar patiënten voor terugkomen. Bij Kirchhoff staan fysiotherapeuten klaar voor hun patiënten. Bevlogen leidinggevenden geven hun kennis en kunde door aan nieuwe collega’s. Zo staat iedere vestiging van de fysioketen garant voor de Kirchoff-kwaliteit. De inhoud van het werk van Kirchhoff staat dus als een huis, maar de uitstraling van het merk? Daar kan winst worden behaald. Let’s go!

Het begin van een herpositionering
De herpositionering begint met een toffe stalsessie om kennis te maken met Kirchhoff. Wat doen zij? Wat vinden zij belangrijk voor hun bedrijf? Door veel vragen te stellen en te puzzelen met de antwoorden komen we tot de kernwaarden van de fysiotherapeuten: bevlogen, vertrouwd en zelfstandig.
Daarna werken we de kernwaarden uit tot een merkverhaal. Maar we kijken verder: wat belooft Kirchhoff zichzelf, de collega’s en de klant? En waarin zijn ze onderscheidend ten opzichte van de concurrentie? In een aantal tussentijdse meetings worden de antwoorden steeds duidelijker. Een hernieuwde merkidentiteit is het resultaat!

Een nieuwe huisstijl
Tijd om die nieuwe identiteit visueel te maken. “Normaal” creëert men een heel nieuw logo om een herpositionering sterker te maken. Maar normaal? Dat kennen wij niet in de stal! We hebben in plaats daarvan voor Kirchhoff het huidige logo doorvertaald naar een nieuw, moderner logo. We kozen nieuwe kleuren en lettertypes voor de communicatie die passen bij de nieuwe merkidentiteit. Uiteindelijk vatten we alles samen in een brandbook: de identiteit en nieuwe huisstijl zijn nu tastbaar gemaakt in één handige houvast.

Plan de champagne
Voor Erik Kirchhoff, de oprichter van de fysioketen, is het belangrijk dat vanaf de herpositionering alle neuzen binnen zijn team dezelfde kant op staan. Say no more! Stal nodigde het hele team uit voor een feestelijke onthulling van het nieuwe brandbook, bij ons op locatie. We regelden een hapje, een drankje en proostten samen op de succesvolle herpositionering. Kirchhoff is niet langer alleen een naam, maar echt een merk!
“Gisteren was ik trots op wat ons bedrijf uitstraalt; zoals het vertaald is door professionele creatieve marketing specialisten.”
