Door op "accepteren" te klikken ga je ermee akkoord dat je cookies worden opgeslagen. Dit optimaliseert jouw ervaring, de site analyse en onze marketing doeleinden. Bekijk onze privacyverklaring voor meer informatie
Strategie

Merkverhaal

Wie jij bent als merk bepaalt alles. Het is het verhaal dat je aan je medewerkers vertelt, maar ook aan klanten. Het ultieme doel is dat iemand denkt: “daar wil ik bij horen!” Het vertellen van jouw verhaal, daar helpen we je bij.

WAT IS EEN MERKVERHAAL?

Dat antwoord is even simpel als volledig: het verhaal van jouw merk. Het vertelt wie je bent en wat je doet. Het sluit naadloos aan op het DNA van jouw bedrijf. Je merkverhaal, ook wel brand story of corporate story, is de boodschap die je wilt meegeven, in de juiste tone-of-voice.

WAAROM IS HET BELANGRIJK?

Mensen zijn van oudsher verhalenvertellers. Sommige verhalen inspireren, andere roepen op na te denken. En er zijn verhalen die blijven hangen. Dat is toch precies wat jij ook wilt bereiken met je merk? Met een goed verhaal bereik je jouw ideale doelgroep.

Je merkverhaal is de basis voor de uitingen die je doet. Campagnes, berichtgeving op social media en zelfs evenementen hang je op aan je merkverhaal. En wat dacht je van interne communicatie? Wat je ín je organisatie vertelt is net zo belangrijk als wat je de buitenwereld vertelt.

IK WIL EEN GOED MERKVERHAAL. EN NU?

Het merkverhaal komt na je merkpositionering. Als we die basis in kaart hebben gebracht, draagt het merkverhaal bij aan het sterk neerzetten van je merk in de markt. Het zorgt ervoor dat je verhalen vertelt die je doelgroep raakt. Het is jouw verhaal, en wij helpen je dat verhaal te vertellen. Get in touch!