Door op "accepteren" te klikken ga je ermee akkoord dat je cookies worden opgeslagen. Dit optimaliseert jouw ervaring, de site analyse en onze marketing doeleinden. Bekijk onze privacyverklaring voor meer informatie
8
March
2023

Ijzersterk in de arbeidsmarkt met employer branding

Hoe helpt branding jou aan nieuwe werknemers? Banen zijn er genoeg, dus opvallen is een must. Want zo creëer jij herkenbaarheid. En door je te onderscheiden in de markt, heb jij een streepje voor op de rest!

Om dit te bereiken gaan we aan de slag met employer branding. Dit is trouwens niet alleen gericht op het aantrekken van nieuw talent. Nee, het gaat verder dan dat. De kern: het creëren van een aantrekkelijke werkplek en het betrekken van je huidige medewerkers. Zorg ervoor dat jouw medewerkers ambassadeurs worden van het bedrijf. Het resultaat daarvan? Jouw imago wordt sterker dan ooit. Zo word jij een magneet voor aanstormend talent. Klinkt goed, toch?

Employer branding start intern

Bij Stal helpen wij jou met het neerzetten van die ijzersterke employer branding. Want die nieuwe werknemers werven begint intern. Employer branding gaat verder dan een campagne. Er is zoveel dat jouw (potentiële) werknemer beïnvloed. Een positieve beleving is daarom erg belangrijk. Van begin tot eind. Hoe beter de ervaring, hoe krachtiger jouw werkgeversmerk wordt.

Daar sluit onze Stalsessie bij aan, want hier gaan wij tot de kern van het bedrijf. Kernwaarden, bedrijfsstrategie en waardestrategie. Noem het maar op. Alles om erachter te komen waar jij als bedrijf voor staat. Dit resulteert erin dat jij weet waar je intern voor staat, zodat je dit extern kan uitdragen. Wist je trouwens dat 69% van de werkzoekenden aangeeft dat ze liever solliciteren bij een organisatie die actief het werkgeversmerk uitdraagt? Tijd om daar mee te starten dus.

Wij creëren een passend concept voor je. Hier gaan we gezamenlijk mee aan de slag zodat we er alles kunnen uithalen wat erin zit. Je moet namelijk binnen je bedrijf kunnen waarmaken wat je extern belooft. Wij vertellen samen met jou een realistisch verhaal. Geloofwaardigheid is namelijk essentieel.

Onderscheidend positioneren

De volgende stap: onderscheidend positioneren. Een onderscheidende positionering geeft een organisatie een eigen stem. Dit zorgt voor herkenbaarheid op die grote arbeidsmarkt. En met een (re)branding zorg jij dat jouw merk aansluit bij de wensen van jouw doelgroep. Eerst terug naar de kern en dan knallen met een bijpassende stijl, dat is het idee. Stal ontwikkelt een opvallend design voor jouw bedrijf die potentiële werknemers over de streep trekt.

Van kern tot uitvoering. Stal helpt.

Oké. Strategie check, branding check. Maar nu is het tijd voor de doorvertaling. Want een nieuw strak merk verdient een plekje in het wijde web. Het is tijd voor de contentstrategie. Tegenwoordig zoeken mensen steeds vaker een nieuwe baan op LinkedIn en Facebook. Daarom is het geen overbodige luxe om hier een contentstrategie op los te gooien. Stal maakt relevante contentcreatie die uitstekend bij de potentiële werkzoekende past.