Een succesvolle rebranding en een fijne longterm samenwerking
Stal helpt Docura met eenr rebranding om huishoudelijke ondersteuning op te frissen.
De vraag
Maak kennis met Docura. Zij bieden al 7 jaar dag in dag uit kwalitatieve huishoudelijke ondersteuning in heel Midden-Nederland. Hun belangrijkste missie? Dat de cliënt echt centraal staat. En dat merk je. Niks lange wachtlijsten, maar persoonlijke, snelle en doelgerichte hulp die de cliënt echt nodig heeft. De visie is nooit veranderd; maar Docura is wel flink gegroeid in de afgelopen jaren. Eigenaren Wesley en Tamara besloten daarom ook dat hun naam en huisstijl mee moesten groeien. Say no more, wij gingen voor ze aan de slag!
Gelukkig stopt onze samenwerking hierna nog niet! Sinds deze succesvolle rebranding live is gegaan heeft Stal nog vele verschillende huisstijldragers mogen ontwerpen. Zo is het nieuwe Docura ook in de offline wereld herkenbaar.

Het proces
Een rebranding begint met een Stalsessie. In deze sessie ontdekken we door vragen en gesprekken de kern van Docura: slim, open en zorgzaam. Vervolgens bepalen we wat Docura wil uitstralen. Zo werd ‘Docura Thuiszorg’ omgevormd tot ‘Docura. Samen zelfstandig.’ Deze nieuwe pay-off weerspiegelt hun missie: 300.000 cliënten ondersteunen om zo comfortabel en zelfstandig mogelijk thuis te blijven wonen. Daarnaast is het in een oogopslag duidelijk wat de klant kan verwachten van dit merk, en dat is precies wat wij wilde bereiken!
Met deze basis vertalen we de inzichten naar een visuele identiteit. We kozen nieuwe lettertypes, een fris kleurenpalet en een modern logo dat de merkwaarden versterkt. Alles komt samen in een brandbook, waarin kernwaarden, pay-off en huisstijl helder zijn vastgelegd. Dit biedt Docura een sterke, consistente uitstraling voor de toekomst.


Start nu jouw (RE)branding traject
