Door op "accepteren" te klikken ga je ermee akkoord dat je cookies worden opgeslagen. Dit optimaliseert jouw ervaring, de site analyse en onze marketing doeleinden. Bekijk onze privacyverklaring voor meer informatie
Docura

Een succesvolle rebranding en een fijne longterm samenwerking

Branding
Content
webdesign

Huishoudelijke ondersteuning opfrissen

Maak kennis met Docura. Zij bieden al 7 jaar dag in dag uit kwalitatieve huishoudelijke ondersteuning in heel Midden-Nederland. Hun belangrijkste missie? Dat de cliënt echt centraal staat. En dat merk je. Niks lange wachtlijsten, maar persoonlijke, snelle en doelgerichte hulp die de cliënt echt nodig heeft. De visie is nooit veranderd; maar Docura is wel flink gegroeid in de afgelopen jaren. Eigenaren Wesley en Tamara besloten daarom ook dat hun naam en huisstijl mee moesten groeien. Say no more, wij gingen voor ze aan de slag!

Hoe we beginnen

Een rebranding begint met een Stalsessie; daar brengen we de kern van Docura naar boven. We benaderen altijd vanuit een open standpunt, en vragen je het hemd van het lijf. Door vragen te stellen en te kijken naar water bereikt wilde worden, kwamen we op de kernwaarden van de waardevolle thuishulp: slim, open en zorgzaam.

 

Daarna kijken we verder, want wat wil Docura nu gaan uitstralen? ‘Docura Thuiszorg’ werd daarom ‘Docura. Samen zelfstandig’. Want het woordje thuiszorg dekte allang niet meer de lading van wat Docura doet. Klaarstaan voor hun 300.000 cliënten en zorgen dat zij zolang mogelijk en comfortabel thuis kunnen blijven wonen. Met deze nieuwe pay-off is er in een oogopslag duidelijk wat de klant kan verwachten van dit merk, en dat is precies wat wij wilde bereiken!

En we gaan door!

Nu we de juiste feeling hebben bij Docura, geven we vorm aan wat we hebben gehoord. Tijd om het visueel te maken! Zo kozen we nieuwe lettertypes en kleuren die passen bij de nieuwe merkidentiteit, en maakten we een nieuw, moderner logo. Zo komt het nieuwe merk echt tot leven! Dit stoppen we daarna allemaal samen in een brandbook, zodat de nieuwe identiteit en huisstijl netjes en tastbaar bij elkaar staan.

Longterm samenwerking

Gelukkig stopt onze samenwerking hierna nog niet! Sinds deze succesvolle rebranding live is gegaan heeft Stal nog vele verschillende huisstijldragers mogen ontwerpen. Zo is het nieuwe Docura ook in de offline wereld herkenbaar. Bij elke mail van Docura maakt het hart van Stal een sprongetje: wat mogen wij dit keer voor ze aanpakken?

champagne moment