Door op "accepteren" te klikken ga je ermee akkoord dat je cookies worden opgeslagen. Dit optimaliseert jouw ervaring, de site analyse en onze marketing doeleinden. Bekijk onze privacyverklaring voor meer informatie
Lifecity Studios

Conceptontwikkeling en branding van een nieuw sportconcept

Branding
Content
webdesign
Activatie

Fit worden in een nog persoonlijkere omgeving dan zijn reguliere sportscholen: dat wilde Jesse-Bo Leenders, CEO van sportschool LifeCity maar al te graag. Wij werden aangehaakt voor de branding van zijn nieuwste sportconcept.

Wegens succes verlengd

Het was niet de eerste keer dat we samenwerkten met LifeCity! In het voorjaar van 2022 ontwikkelden we voor hen de rebranding van hun gehele merk. En met succes: sinds de rebranding is het aantal leden fors toegenomen en weten leden beter wat ze mogen verwachten van de sportschool. Dus toen we opnieuw benaderd werden door Jesse-Bo voor een nieuwe samenwerking, twijfelden we geen seconde!

We pakken 'm door!

We werden al vroeg in het project aangehaakt, wat de mogelijkheid bood om ook inhoudelijk mee te denken over het nieuwe concept en de naam ervan. De eerste stap in ons branding traject is een Stalsessie. In deze interactieve sessie haalden we op welke waarden en eigenschappen het nieuwe concept straks kenmerken. Oftewel: we verzamelden input om het DNA te achterhalen en te definiëren als kernwaarden.

Strategie

Toen de kernwaarden stonden, werkten we ze breder uit. Waarom zijn juist deze waarden van belang? Er volgde een merkverhaal uit, en uiteindelijk ook een waardestrategie. Wat maakt het nieuwe concept van LifeCity onderscheidend van de concurrent?

Op basis van de kernwaarden ging ook team design aan de slag. Welke kleuren passen er bij de identiteit? Welke fonts, welke vormen? Onze designers hielden hierbij ook rekening met de moodboards die de klant aanleverde na de Stalsessie.

Piekfijn eindresultaat

In een aantal rondes zijn we samen met LifeCity tot een supergaaf eindresultaat gekomen! Het nieuwe concept heet LifeCity Studio, waar leden straks door middel van een kort maar krachtige circuittraining hun hele lichaam een work-out geven. We legden het DNA, de waardestrategie en de huisstijl vast in een fysiek brandbook: één bundel waar de identiteit van LifeCity Studio in uitgewerkt is.

De huisstijl ligt in het verlengde van die van LifeCity, om de continuïteit te waarborgen, maar is onderscheidend genoeg om op eigen benen te kunnen staan. Cheers op weer een succesvolle samenwerking met LifeCity!

champagne moment