Door op "accepteren" te klikken ga je ermee akkoord dat je cookies worden opgeslagen. Dit optimaliseert jouw ervaring, de site analyse en onze marketing doeleinden. Bekijk onze privacyverklaring voor meer informatie
M2 vloeren

M2 Vloeren: twee gesplitste identiteiten, één website

Branding
Content
webdesign
Activatie

M2 Vloeren is een begrip in Amersfoort en de wijde omgeving. Al sinds 1927 gericht op aankleding binnenshuis, in latere jaren gespecialiseerd in het leggen van veel verschillende soorten vloeren. In 2019 splitste het bedrijf in een particuliere en een zakelijke tak. Na een aantal jaar wilden ze graag beide een eigen identiteit laten optekenen, én een bijpassende site laten maken. Dit is hoe wij dat aanpakten.

Twee nieuwe identiteiten

Iedere rebranding begint bij ons met een Stalsessie. Met bewezen succesvolle methodes haalden we in deze interactieve sessie bij ons in de Stal de kern van M2 naar boven. De overeenkomsten tussen de zakelijke en particuliere tak werden duidelijk, maar juist ook de verschillen. En dat was precies waarnaar we op zoek waren: hoe onderscheiden deze vloerenexperts zich?

Met alle input uit de sessie gaat ons team aan de slag. We definiëren de kernwaardes, stellen een eerste merkverhaal op en doen een voorstel voor een waardestrategie. De designers beginnen met het opstellen van een moodboard, waarin kleuren en stijlen gedefinieerd worden die passen bij de kernwaarden. Na een aantal tussentijdse sessies met M2 Vloeren stonden hun nieuwe identiteiten als een huis!

Twee sites op één domein

Tijd om de website aan te pakken. De beide takken waren gesteld op de domeinnaam www.m2vloeren.nl , en dus was het voor ons zaak om op die domeinnaam in feite twee sites te laten ontstaan. We lieten de site daarom openen met één keuzepagina: ben je een particuliere klant of een zakelijke klant? Als je op de juiste button klikt, kom je terecht op het voor jou relevante deel van de site. Door een uitgebreide maar doeltreffende URL-structuur te ontwikkelen, zorgden wij dat de beide bedrijfstakken zowel hun vertrouwde domeinnaam konden houden, als een eigen site kregen!

Content strategie

Na de rebranding en het opleveren van de nieuwe site, werd de samenwerking nog eens verlengd! De beide takken van M2 vroegen ons mee te kijken naar hun online contentstrategie. Voor M2 Zakelijk blijkt de fijnste samenwerking als wij op maandelijkse basis content voor hen maken en plaatsen, dus dat doen we sindsdien met veel plezier. Voor M2 Particulier bleek juist een meer adviserende en ondersteunende rol te passen voor een aantal maanden, waarna zij zelf weer met nieuwe energie en kennis aan de slag konden. Samen sta je sterk! Cheers op een fijne samenwerking.

champagne moment