Op weg naar de 3e plek van Europa
Maak kennis met SunRace. Al 50 jaar actief binnen de fietswereld. En dan specifiek de fietsonderdelen. Van Moof, Cortina, Gazelle zijn voor hen geen onbekenden. Waarschijnlijk zitten hun producten zelfs op jouw fiets. Want van citybikes en elektrische fietsen tot aan racefietsen en mountainbikes: SunRace zorgt ervoor dat jouw fiets draait.
De vraag
Met drie ambitieuze mannen aan het roer zijn zij op zoekgegaan naar een partner die hen kan helpen het merk SunRace te laden. “Help ons om een sterk merk neer te zetten. Ons doel? De derde partij te worden.” Een bewuste keuze, want de concurrent is een gevestigde naam in de fietswereld. Daar zeggen wij natuurlijk geen nee tegen. Startend met een Stalsessie brachten we de kern van SunRace naar voren: samen, autonoom, ambitieus, loyaal en proactief. Met de focus op de customer intimacy. Want de klant is koning. En daar zetten zij zich keer op keer voor in.

Het proces
Samen stelden we de buyer persona van SunRace vast om te begrijpen hoe we hen het beste bereiken: online, offline of via een gecombineerde campagne met dealer partijen. We combineren B2B en B2C om de kracht van beide te benutten en de juiste content te leveren, zowel online als offline.
Het uiteindelijke doel is om de derde partij in fietsonderdelen te worden, met korte lijnen, goede communicatie en uitstekende klantenservice. Dit principe leeft in alle lagen van de organisatie. We ontwikkelden een actieplan, testten verschillende strategieën via smoke testsen trial-and-error, en optimaliseerden campagnes om merkbekendheid te vergroten en de juiste boodschap te vinden.
Het resultaat: een succesvolle, goed afgestemde campagne.


Start nu jouw (RE)branding traject
