Van strategie tot gevelreclame: zo kreeg Unilac Holland een nieuwe koers én look
Unilac kwam bij ons met een duidelijke vraag: waar staan we eigenlijk in onze markt? Geen kleine kwestie – maar precies het soort puzzel waar wij wel raad mee weten. Dus: tijd om samen de koppen bij elkaar te steken.
Hoe laten we Unilac Holland weer stralen?
Het ging Unilac ineerste instantie om strategie. Hoe maak je scherper wie je bent en wat jeuitdraagt? Maar er speelde meer. Een verhuizing naar een nieuw pand brachtbeweging – en misschien was dit ook hét moment voor een nieuwe look. Als wijhen konden overtuigen, wilden ze best nadenken over een nieuw logo. Dat zijn deuitdagingen waar wij van houden, aan de slag!

Hoe verliep het proces?
We trapten af met een stalsessie. Daar speelden we het 23+1-spel en kwamen de kernwaarden van Unilac op tafel. Van daaruit bouwden we aan een heldere strategie én begonnen we beeld te verzamelen: wat spreekt aan, wat past bij wie ze zijn?
Met die input maakten we moodboards, scherpten we keuzes aan en legden we alles naast de strategie. Uiteindelijk werkten we twee stijlen uit en presenteerden die. Unilac koos vol overtuiging een ontwerp dat helemaal aansluit bij alles wat Unilac Holland met haar nieuwe strategie uitstraalt. Het eindresultaat? Een merk dat staat als een huis.

Start nu jouw (RE)branding traject
