Door op "accepteren" te klikken ga je ermee akkoord dat je cookies worden opgeslagen. Dit optimaliseert jouw ervaring, de site analyse en onze marketing doeleinden. Bekijk onze privacyverklaring voor meer informatie
Online Marketing

SEE-THINK-DO-CARE

Help jij je klanten tijdens hun reis naar jouw product? Gebruik dit customer journey model van Google, See-Think-Do-Care, en je zit goed. In elke fase.

CUSTOMER JOURNEY

De customer journey. Of in het Nederlands gewoon de klantreis. Een (potentiële) klant doorloopt verschillende stadia voordat hij overgaat tot aankoop van een service of product. Om een overwogen beslissing te kunnen nemen, gaat hij (online) op zoek naar informatie. Bied daarom als bedrijf relevante, waardevolle, consistente content aan voor deze klant die bijdraagt aan dit proces, in elke fase van de klantreis. Wij hanteren hierbij het See-Think-Do-Care model van Google.

VULLEN DIE FUNNEL

In de See-fase richt je je op het bereiken van zoveel mogelijk mensen. In de Think-fase zitten de mensen die zich aan het oriënteren zijn. De Do-fase is volledig gericht op conversie. In de Care-fase blijf je de klanten boeien en bind je ze aan je merk. Hier maak je van je klanten fans! De eerste stap is dus de omslag te maken van de focus op de ‘Koop nu’ boodschap, naar content voor de See-fase. Zo vul je de funnel. Zorg dat je genoeg helpende content hebt voor de Think-fase. En vergeet je klanten in de Care-fase niet nadat ze je product gekocht hebben.

NIET ALLEEN CONTENT

Dit customer journey model is volgens ons – en Google – de basis van een content marketing strategie. Maar dit gaat verder dan dat. Voor het beste resultaat, baseer je al je online marketing activiteiten op dit model. Zo weet je dat in elke fase je klant goed helpt en dat je ze niet kwijtraakt onderweg.