Door op "accepteren" te klikken ga je ermee akkoord dat je cookies worden opgeslagen. Dit optimaliseert jouw ervaring, de site analyse en onze marketing doeleinden. Bekijk onze privacyverklaring voor meer informatie
4
September
2023

23plusone

Ontdek je kernwaarden met het 23+1-model

De kernwaarden vormen de basis van ieder bedrijf. Waar sta je voor? Waarvoor komen klanten bij jou? Wij helpen jouw kernwaardes te achterhalen met het 23+1-model.

Iedereen klaar? Schudden maar!

Het 23+1-model is een wetenschappelijke gevalideerde methode waarmee je de aantrekkingskracht van een bedrijf kunt bepalen. Bij Stal passen we het 23+1-model toe als een emotion-based kaartspel: in een aantal rondes vragen we je de kaarten met kerneigenschappen te sorteren op ‘ja’ en ‘nee’, tot er een kleine selectie overblijft die jou en jouw bedrijf het meest aanspreekt.

Vaak zitten er in de selectie een aantal eigenschappen die onderling verband houden. Bijvoorbeeld een paar die gaan over de interne organisatie of over hoe je je opstelt naar de klant. We maken op basis van zulke verbanden drie bundels van drie tot vijf kernwaardes.

Uit die bundels kiezen we telkens één woord dat het meest overkoepeld is voor die bundel. Uiteindelijk hebben we op die manier samen met jouw bedrijf de drie kernwaarden gepinpoint die de basis vormen van jouw DNA!

Waarom zijn kernwaarden van belang?

Wie zijn jullie als bedrijf? Wat motiveert jou en jouw bedrijf? Wat mag de klant van jullie verwachten? De antwoorden op deze vragen zijn allemaal te vangen in het DNA. En de basis van het DNA zijn de kernwaarden. Goed in kaart brengen wat die kernwaarden dan zijn, bijvoorbeeld met het 23+1-model, is dus van groot belang om een organisatie of bedrijf te bouwen die past bij wie je bent!

Speel je mee?

We dagen je uit om met zowel leidinggevenden als medewerkers als klanten van jouw bedrijf langs te komen voor een 23+1-sessie. Deze methode geeft verhelderende resultaten waarop jij of wij samen voort kunnen borduren als het gaat om de positionering en waardebepaling van jouw bedrijf. Wil jij ook helder voor ogen hebben wat het DNA van jouw bedrijf is? Neem dan contact met ons op.