Dé markplaats voor studenten
GetJobsDone is live! We zijn supertrots op onze Stalgenoten. Ze doen het supergoed én we vinden het tof dat wij hun merkidentiteit mochten achterhalen en hun logo en branding mochten ontwerpen. Een hele eer!
De vraag
Stal heeft het nieuwe en unieke platform GetJobsDone met hun opstart mogen helpen. Want bij een nieuw bedrijf hoort een nieuwe branding! Dus zijn we op zoek gegaan naar hun merkidentiteit en hebben we dit verder uitgewerkt.
Op het platform van GetJobsDone kunnen bedrijven klussen, waar ze zelf bijvoorbeeld geen tijd voor hebben, plaatsen. Studenten kunnen kiezen waar en wanneer ze werken. Van online marketing tot het schoonmaken van het bedrijfspand; alle soorten opdrachten zijn er te vinden. Het logo van GetJobsDone is ontstaan uit de begin letter van het platform en een pijl. De pijl staat voor de beide partijen die vooruitgaan door de samenwerking. De bedrijven kunnen die ene taak eindelijk afstrepen en de studenten gaan er financieel op vooruit. Het begin is er. Nu kunnen we de rest van de merkidentiteit onthullen.

Het proces
Uit de merkidentiteit blijkt dat we met twee doelgroepen te maken hebben. Daarom hebben we ervoor gekozen om met verschillende kleuren te werken. We hebben een matte blauwe kleur gebruikt om de zakelijke doelgroep aan te spreken. De studenten worden aangesproken met een frisse en lichte kleur (net niet wit). De kleurenpaletten verschillen voornamelijk in de basiskleur. De accenten komen overeen zodat er toch een duidelijke en herkenbare huisstijl ontstaat.
Om de branding te versterken, hebben we stijlelementen toegevoegd. Met huisstijlelementen voorkom je ook dat de huisstijl niet stijf wordt en je uitingen makkelijk aan kunt kleden. De elementen zijn uit het logo gehaald en kunnen in alle huisstijlkleuren gebruikt worden.


Start nu jouw (RE)branding traject
