Poetsbuddy een vlekkeloze zomer bezorgen
Ook in de zomer hebben mensen hulp nodig in huis: hulp komt via Docura. Maar ja, wie zorgt er in de vakantie voor genoeg handen aan het bed en poetsdoek? Docura kwam bij ons met een heldere vraag: hoe werven we vakantiekrachten? Aan ideeën geen gebrek, maar één moest eruit springen. Tijd voor een slimme, opvallende campagne.
Hoe vinden wij nieuwe medewerkers?
De uitdaging: schoonmaakwerk aantrekkelijk maken voor jongeren. Niet iets waar ze uit zichzelf voor in de rij staan. Dus moesten we werken aan de basis: employer branding die klopt, aanspreekt en uitstraalt waar Docura voor staat. Intern is het goed geregeld, nu moest dat ook buiten zichtbaar worden. Zo ontstond Poetsbuddy: de campagnenaam voor de werving van vakantiekrachten. Fris, luchtig en precies passend bij de doelgroep.

Hoe verliep het proces?
We bouwden een compleet merkverhaal rondom Poetsbuddy. Van campagneboek tot kleding, van social content tot een website waar je in een paar klikken kunt solliciteren. Online en offline kwam alles samen: posters op scholen, een TukTuk vol flyers en goede gesprekken, interviews met medewerkers en TikToks met micro-influencers. Alles met één doel: jongeren aanspreken op een manier die wérkt. En dat is gelukt!

Start nu jouw (RE)branding traject
