Door op "accepteren" te klikken ga je ermee akkoord dat je cookies worden opgeslagen. Dit optimaliseert jouw ervaring, de site analyse en onze marketing doeleinden. Bekijk onze privacyverklaring voor meer informatie
ICOONtheater

De voorstellingen van het ICOONtheater in de spotlight zetten

Sssst, de voorstelling begint! Het ICOONtheater zet zich al een decennium in om de culturele organisaties uit de regio een betaalbaar podium te bieden voor hun voorstelling of concert. De line-up voor 2024/25 is rond, dus aan ons de taak om deze bekend te maken!

Klant
ICOONtheater
Diensten
Activatie
Jaar
2024
De vraag

De vraag

Om het theaterseizoen van 2024/25 in te kunnen luiden zocht het ICOONtheater een manier om hun voorstellingen herkenbaar te maken. Zij klopten bij ons aan voor een aansprekende brochure, met een stijl die later naar meerdere uitingen overgezet zou kunnen worden. Daar weten wij wel raad mee, dus aan de slag!

Op 8 juni 2024 was het dan zo ver; de posters hangen, de brochures liggen klaar en de TukTuk rijdt gezellig rond! Op het ViVa Vathorst Grachtenfestival worden al onze gemaakte uitingen tentoongesteld voor alle muziekliefhebbers die daar rondlopen. Compleet met steltenloper, TukTuk en beachvlaggen zorgt ICOON ervoor dat hun brochures en andere uitingen extra opvallen! Hoe we dat hebben gedaan? Lees het hier onder.

No items found.
Het proces

Het proces

Elk project begint met een kick-off, waarbij we de klant leren kennen en hun ideeën bespreken. ICOON had een duidelijk doel: een aansprekende brochure om het theater lokaal te promoten. Door vragen te stellen, bepaalden we drie pijlers: herkenning, persoonlijkheid en tastbaarheid. De brochure moest herkenning opbouwen, een persoonlijke touch hebben en met geprinte media een blijvende indruk maken. Het stukje offline is erg belangrijk; iets tastbaars maken zorgt voor een unieke manier van herkenning

Na de kick-off kreeg ICOON huiswerk om hun visie op stijl en inhoud te delen. Met alle input maakten we een brochure die als basis diende voor andere uitingen. Hierop volgden posters in en rondom het gebouw, en samen met onze collega’s van Signploeg ontwierpen we een opvallende TukTuk en beachvlaggen. Op deze manier hadden we nog twee opvallende offline uitingen in handen. Chapeau!

Start nu jouw (RE)branding traject

Richard Todd profielfoto